Skip to main content

Cegah Osteoporosis Dengan Ostematrix

Pernah dengar apa itu osteoporosis. Osteoporosis ni berkait rapat dengan kesihatan tulang kita. Osteoporosis merupakan penyakit tulang yang mempunyai ciri2 kurang tumpat iaitu kurang kualiti jaringan tulang yang menjurus kepada tulang rapuh. Di bawah ni ada penawar osteoporosis­čśÄ



Pengalaman saya sendiri bersama ostematrix memang tak mengecewakan. Saya mula consume ostematrix tahun 2014 hingga kini. Apa yg buat saya nak cuba sebab saya berulang alik ke tempat kerja ambil masa 3 jam. Pergi kerja seawal jam 5.30 pagi dan balik rumah jam 3 petang. Jalan ke sekolah pulak jalan tanah merah berbukit bukau. Sakit lenguh badan menjadi jadi sebab terhentak hentak. Badan pula kurang terima kalsium dari makanan yg makan hari hari.

Tahun 2015 saya disahkan mengandung. Memang alasan kukuh terus consume ostematrix. Ibu mengandung perlukan kalsium dos tinggi sebab kalsium yang sedia ada dalam nak guna untuk pembentukan tulang gigi baby. Nak dicerita saya bersalin secara ceaser LSCS. Kesan suntikan epidural masih terasa ngilu hingga sekarang. Tapi syukur lansung tak rasa lenguh sakit badan. Terima kasih sangat sangat pada ostematrix pembekal kalsium nombor 1 di hati saya.

Ingin cuba hubungi saya untuk konsultasi percuma.

Shaklee Independant Distributor
1020057
Solehah 0134192767

Comments

Popular posts from this blog

Tips Wanita Hamil Naik Kapal Terbang

Masih segar di ingatan tarikh 27 April 2015 bilamana disahkan hamil 7 minggu. Waktu tu dalam proses untuk pembedahan buang fibroadenoma di payudara kiri di Hospital Colombia Asia Taiping . Naluri wanita ni sangat tepat. Dua minggu sebelum tu rasa macam ada yang berbeza dengan badan sendiri. Mulut pahit, loya tapi tak muntah. Syukur alhamdulillah akhirnya hamil jua setelah 1 tahun 3 bulan menanti.

Namun, ada satu perkara yang mengganggu fikiran sebab kami suami isteri tinggal berasingan atas desakan tugas. Saya di Sabah, suami di Kuala Lumpur. Saya perlu terus kuatkan semangat walau apa yang jadi mesti jaga baby baik-baik walaupun seorang diri. Mahu atau tidak, kapal terbang pengangkutan utama yang perlu digunakan setiap kali perlu balik ke Kuala Lumpur. Saya pula jenis mudah homesick dan selalu ulang alik Sabah ke KL dua minggu sekali sepanjang sebelum hamil. Selepas hamil, cuma waktu cuti sekolah sahaja lah saya pulang ke KL iaitu lebih kurang dua bulan sekali naik kapal terbang. Masa…

Hilangkan Mual Dan Loya Ibu Hamil Dengan Peppermint Gingerplus

Hamil tanpa alahan, loya, mual, muntah mudah letih, lemau memang diimpikan oleh semua bakal-bakal ibu. Nak nak lagi ibu ibu bekerja. Bukan boleh nak manja-manja sentiasa. Bila di tempat kerja perlu beri komitmen dan ketepikan rasa letih. Bakal ibu di rumah pun sama juga cabarannya. Bermain dengan kerja rumah, memasak, melayan anak-anak. Kalau diikut rasa hati memang tak jadi kerja la jawabnya. Pinggan tak bercuci, baju menimbun, anak-anak tak tentu dapat makan.

Di awal kehamilan buat diri saya memang  mengujakan. Ya lah tak pernah rasa kan macam mana ya rasanya hamil. Saya jenis orang yang perlu travel. Ke tempat kerja pun ambil masa 1 jam. Memang saya berdoa kalau boleh elakkan muntah-muntah. Letih kan perasaan lepas muntah. Syukur memang tak muntah cuma rasa loya yang sampai pening terus nak baring ja berdiam diri. Dari minggu ke 9 hingga 12 itu lah yang saya rasa.

Ada yang suka amalkan asam boi, jeruk dan makanan masam masam nak hilangkan rasa mual. Sebolehnya kita nak elakkan dari…

Energizing Soy Protein (ESP)

ESP merupakan minuman soya rendah lemak yang sangat berkhasiat. Kandungannya dari 9 asid amino yang diperlukan oleh badan.

Bagus kah soya untuk jangka masa panjang?
Sangat bagus diamalkan sebab sumber makanan kita pada masa kini sangat tidak mengikut piramid makanan. Kadang-kadang makanan yang dimakan untuk sehari lansung tidak mempunyai protein ataupun protein telah mati akibat cara penyediaan makanan. Makanan yang dimasak terlalu lama akan hilang kandungan protein dan nutrien lain.

Kelebihan Energizing Soy Protein

1. Kandungan protein per serving menyamai pengambilan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, rendah asid urik dan mudah diserap ke dalam tubuh.

2. Membekalkan tenaga. 3 sudu per serving mengurangkan mudah lapar dan tak mampu tahan lapar. ESP bagus diamalkan sewaktu bersahur.

3. Meremajakan kulit. Mencantikkan dan menganjalkan kulit. Jerawat dan jeragat pun turut pudar.

4. Memperbaiki pigmentasi kulit. Kulit jadi lembap dan mulus.

Cadang…